9 redenen waarom een website belangrijk is voor je zaak

Startende ondernemers komen geloofwaardiger over

Als beginnende ondernemer of iemand die al wat langer bezig is ben je meer betrouwbaar met een goed ogende WordPress website. Het was vroeger zo dat je verdacht overkwam voor nieuwe klanten indien je geen telefoonnummer fysisch adres had. Nu is dit zo als je geen persoonlijke e-mail of website hebt. Als je onderneming een website heeft, win je meteen aan professionaliteit en geloofwaardigheid. Nieuwe klanten zullen op die manier vertrouwen krijgen in wat je doet. Het is bovendien een goede plek om je verhaal en visie uit te leggen aan potentiële klanten. Om nog geloofwaardiger over te komen zorg je best voor een https-verbinding.

Je bent 24 uur per dag beschikbaar

Je website is 24/7 beschikbaar. Hier kunnen (potentiële) klanten meer informatie vinden over jou en je product/dienst. Dankzij een webshop kunnen mensen zelf ‘s nachts bestellen zonder dat jij hiervoor iets hoeft voor te doen. Handig toch?

Verhaal brengen wat je doet via je website

Aan de hand van een uitgebreide pagina kan je persoonlijk je verhaal brengen wat je aanbiedt of verkoopt. Een website is ook je visitekaartje, het is de eerste indruk die vele potentiële klanten krijgen van je zaak. Het is dan ook mogelijk om deze aan te passen naar een huisstijl zoals jij dit wil.

Makkelijker gevonden worden online

Het is de dag van vandaag zo dat iedereen als ze opzoek zijn naar een specifieke dienst of product het even snel gaan Googelen. Als je een website hebt ben je sowieso vindbaar als men zoekt naar je domeinnaam of naar de naam van je bedrijf. Probeer zeker met bepaalde zoekwoorden te scoren in Google zodat bezoekers sneller bij jou terecht komen. Doe daarom zeker aan zoekmachine optimalisatie of SEO.

Weet precies wie je website bezoekt en speel daarop in

Aan de hand van een goed meetplatform op je website weet je exact hoe bezoekers op je website komen, welke pagina’s ze het meeste bezoeken en zelf van welk land ze komen. Kan je hetzelfde zeggen van gedrukte flyers of zelf een radiobericht? Een goed idee is dus zoiets als Google Analytics installeren op je website zodat je deze gegevens precies kan achterhalen.

Eigen portfolio opbouwen

Begin een eigen pagina met alle resultaten die je al geleverd hebt. Dit kan gaan van voor/na foto’s tot een uitgebreide testimonial van een klant. Met persoonlijke resultaten die je al hebt verwezenlijkt wordt er opnieuw meer vertrouwen gewekt naar nieuwe bezoekers. Bij ons kan je dan ook zo een pagina zelf uitbreiden zonder tussenkomst van een webdesigner.

Online klantenservice

Door middel van een veel gestelde vragen pagina kan je bezoekers meteen een duidelijk antwoord geven zonder dat jij hiervoor hoeft tussen te komen. Via een contactformulier kunnen ze ook nog eens specifieke vragen stellen waar jij dan alle tijd voor hebt om deze te beantwoorden. Het is handig, komt professioneel over en is ten slotte nog eens tijdsbesparend voor een drukke ondernemer zoals jij.

Internetmarketing of online marketing

Het is mogelijk met een website om grote doelgroepen te bereiken. Via SEO, online advertenties, sociale media en nieuwsbrieven is het mogelijk om heel wat potentiële klanten te bereiken. Marketing via het web is daarnaast minder duur dan traditionele alternatieven. Op televisie of op de radio komen is ronduit onbetaalbaar, terwijl YouTube bijvoorbeeld een gratis alternatief aanbiedt.

Internet via mobiel

Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone. Het gebruik ervan is niet meer weg te denken en dus kunnen mensen waar ze dan ook zijn terecht op je website. Meer een meer zal dit ook gebruikt worden dus zorg zeker dat je website mobile responsive is. Het wil zeggen dat je website zich aanpast op alle platformen (tablet, mobiel, laptop). DN Design verzekerd altijd dat onze websites 100% responsive zijn. Responsive websites zijn dan ook één van de webdesign trends.